Mobilita mění spotřebitelské chování uživatelů i jejich investice do informačních technologií

14.4.2013
hstamberkova

Spotřebitelé přesouvají svůj zájem k technologiím, které umožňují mobilitu, propojení a zábavu – a to ještě rychleji, než se ještě nedávno předpokládalo. To je klíčový závěr z velkého průzkumu spotřebitelského chování, který provedla analytická společnost Gartner.
Výrobci a prodejci hardware a poskytovatelé služeb musí podle Gartner brát v úvahu, že zákazníci začínají ignorovat nabídky, které nepodporují jejich požadavky, především na mobilitu. V rozporu s dřívějšími předpoklady se ukazuje, že spotřebitelé se nerozpakují používat větší okruh zařízení. Naopak, notebooky, které představují relativně univerzální zařízení, často nechávají při příchodu z práce v tašce a i doma používají tablety, elektronické čtečky či smartphony.

Bližší informace najdete v přiložené tiskové zprávě Gartner (anglicky). Za pozornost stojí zejména tabulka s penetrací jednotlivých zařízení v domácnostech v letech 2012 a pro porovnání 2010, a také s průměrnými výdaji majitelů na jednotlivé druhy zařízení.