Firmy v Evropě vydají na CRM software v roce 2013 v přepočtu 60 miliard korun – o 7 procent víc než v roce 2012.

6.3.2013
hstamberkova

Průzkum, který provedla analytická společnost Gartner mezi 119 organizacemi v Evropě ukázal, že rozpočty na CRM letos porostou. Téměř polovina (48 %) organizací plánuje letos rozpočet na CRM zvýšit, zatímco s poklesem počítá pouze 5 procent organizací.

„Hlavními cíli investic do CRM jsou letos spokojenost zákazníků a jejich loajalita, a v důsledku zvýšení tržeb. Investice tedy směřují především do nástrojů, které umožňují sledovat a hodnotit - ale především aktivně ovlivňovat - vztahy se zákazníky, a to napříč prodejními a komunikačními kanály,“ uvedl k výsledkům průzkumu jeden z jeho autorů, analytik společnosti Gartner Jim Davies.

„Trendem v investicích do CRM je vytváření jednotného pohledu na zákazníka, což je podmínka pro porozumění jeho potřebám a požadavkům a názorům – což jedině umožní opravdu efektivní řízení vztahů s ním. Naopak témata jako jsou snižování nákladů na prodej, marketing a zákazncký servis ustupují do pozadí,“ uvádí Jim Davies.

Více informací najdete v přiložené tiskové zprávě Gartner (anglicky).