Pondělní zamyšlení

Přesně čtyři roky uplynou tento týden ode dne, který začal nenávratně měnit svět ICT. Právě 3. dubna 2010 se do obchodů v USA dostala první generace iPadu. Vzpomínám, jak dokonce i zarytí nepřátelé Applu a Steva Jobse doslova masově kapitulovali a po několika dnech s vypůjčeným tabletem zamířili do Apple Store pro svůj vlastní (nebo prosili své kolegy, aby při příští cestě přes oceán přibalili do zavazadla jeden kousek navíc). Nemuseli jste mít Steva Jobse v lásce, ale museli jste přiznat, že byl skutečným vizionářem. Ostatně nedávno uplynulo 30 let od jeho proslovu v Centru designu a inovace – už tehdy hovořil nejen o „skvělém počítači v knize, již můžete kamkoliv vzít a naučíte se ji používat za 20 minut... a která bude mít rádiové spojení, abyste ji nemuseli k ničemu připojovat a mohli komunikovat s velkými databázemi a dalšími počítači“, ale také o vizi app storu a dalších věcech, které se o čtvrt století později staly skutečností.

Ty samé čtyři roky ale majitelé iPadů museli čekat na originální sadu aplikací Office. Teprve minulý týden Microsoft konečně oblažil majitele tabletů s nakousnutým jablkem nativní verzí svého kancelářského balíku, která je ovšem dostupná pouze v rámci předplatného Office 365 (pokud jej nemáte, můžete aplikace používat pouze pro čtení/prohlížení souborů). Microsoft tak dává najevo, že zná své silné stránky a hodlá je v maximální možné míře využít – pokud jste byli v posledních letech nuceni pracovat s některou z „alternativ“ Microsoft Office, jistě chápete, co máme na mysli. Jsou prostě situace, kdy byste rádi oželeli pár tisíc ušetřených za kancelářský balík, jen kdyby se vám prezentace na obchodní schůzce zobrazila správně nebo jste neměli problém uložit dobře tabulku s rozpočtem projektu, který má být následující den schvalován.

Není síly, která by mohla vítězné tažení tabletů zastavit – v minulém roce rostly jejich prodeje globálně o 57 % a letos nás podle analytiků Gartneru čeká další nárůst, tentokrát o „pouhých“ 38 % na 349 milionů (zatímco prodeje PC a notebooků údajně poklesnou o bezmála 7 % na 263 milionů). S nativními kancelářskými a podnikovými aplikacemi navíc mohou být tablety v mnoha situacích i zařízení pro skutečnou produktivitu.

Jaká je vaše strategie v oblasti tabletů? Podporujete je jako plnohodnotnou alternativu k notebooku, nebo je stále považujete spíše za „doplněk“?

Další komentáře

Jak motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře

Způsoby, jak mohou organizace úspěšně motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře, jsou už druhým rokem častým tématem diskusí a přednášek. Snaha o zavedení povinnosti docházet na pracoviště nemusí vždy vést k žádoucím výsledkům – může negativně ovlivnit nejen produktivitu ale také ochotu setrvat u zaměstnavatele, zejména pokud nejsou pravidla pro návrat sestavena strategicky a transparentně, zdůrazňují analytici Gartneru. Namísto zavádění povinnosti by firmy měly rozvíjet strategie jimiž zvýší zájem zaměstnanců o docházení na...

Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru

Zdroj Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru bylo představeno minulý týden na konferenci Gartner Application Innovation & Business Solutions Summit v Londýně:  „Lídři odpovědní za vývoj softwaru jsou pod neustálým tlakem ohledně zavádění moderních architektur a technologií. Aby se jim dařilo, potřebují vědět, které trendy mají největší potenciální dopad na jejich digitální úsilí v kontextu reálného časového horizontu,“ zdůrazňuje viceprezident a analytik Gartneru Joachim Herschmann....