Pondělní zamyšlení

Jestliže renomovaný výrobce začne brojit proti jednomu z aktuálních trendů, je obvykle zajímavé podívat se, co že je vlastně v pozadí onoho komunikačního šumu. Když nám minulý týden dorazila tisková zpráva, v níž se tuzemské zastoupení Panasonic Computer Product Solutions pustilo do frontálního útoku proti fenoménu BYOD, zbystřili jsme.

Ani my nepovažujeme BYOD za něco dokonalého, svatého či bezproblémového, nicméně je to fenomén, který vznikl jako důsledek prosté lidské potřeby – pracovat efektivněji s modernějšími typy zařízení. Je to způsob jak se dostat k „železu“, které by cestou standardních nákupních procesů v rámci plánované obnovy koncových zařízení bylo obtížné získat.

Otázky spolehlivosti, servisu, podpory či vzdálené správy jsou v případě zaměstnanců v terénu určitě klíčové a BYOD právě tyto oblasti skutečně může komplikovat, nicméně prohlašovat, že vede především k výběru zařízení která mají “atraktivní design nebo atraktivní jméno” a stavět paralely k používání “Ferrari […] pro rozvážení zboží do prodejen” je přinejmenším komické.

Otázkou tedy je, proč vedení marketingu Panasonic Computer Product Solutions předvádí takovou slovní frašku na téma BYOD? Proč považují onen fenomén snad až za významnou hrozbu? Odpověď je pochopitelně prostá. Toughbooky i Toughpady jsou velmi specializovaná, velmi odolná a tudíž i velmi drahá zařízení, která nenaleznete v běžné distribuci. Bez přímého dotazu na zastoupení či jediného prodejce často ani nezjistíte jejich aktuální ceny. Koncový uživatel se k nim na trhu dostane nejsnáze v repasované podobě a i ve firemní sféře se PCPS zaměřuje spíše na větší zakázky a tendry než na kusový prodej. BYOD je v takovém případě jednoznačnou nepříjemností. Odpověď  na otázku “Cui bono?” je tak vcelku jasná.

Fenomén BYOD je pochopitelně něco, s čím se řada organizací bude muset vyrovnat nebo doslova poprat. Byla by ale chyba podceňovat vlastní zaměstnance a řadové manažery a myslet si, že snad budou chtít “rozvážet zboží ve Ferrari”. Skutečná hrozba BYOD by mohla spočívat spíše v tom, že jej organizace nepochopí jako prostředek pro zvýšení produktivity, efektivity a spokojenosti zaměstnanců, ale jako zdánlivě snadnou cestu k úsporám. Tou totiž opravdu není.

Obáváte se, že by zaměstnanci mohli “zneužít” BYOD a vybírat si zařízení nevhodná pro jejich práci?

Další komentáře

Jak motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře

Způsoby, jak mohou organizace úspěšně motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře, jsou už druhým rokem častým tématem diskusí a přednášek. Snaha o zavedení povinnosti docházet na pracoviště nemusí vždy vést k žádoucím výsledkům – může negativně ovlivnit nejen produktivitu ale také ochotu setrvat u zaměstnavatele, zejména pokud nejsou pravidla pro návrat sestavena strategicky a transparentně, zdůrazňují analytici Gartneru. Namísto zavádění povinnosti by firmy měly rozvíjet strategie jimiž zvýší zájem zaměstnanců o docházení na...

Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru

Zdroj Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru bylo představeno minulý týden na konferenci Gartner Application Innovation & Business Solutions Summit v Londýně:  „Lídři odpovědní za vývoj softwaru jsou pod neustálým tlakem ohledně zavádění moderních architektur a technologií. Aby se jim dařilo, potřebují vědět, které trendy mají největší potenciální dopad na jejich digitální úsilí v kontextu reálného časového horizontu,“ zdůrazňuje viceprezident a analytik Gartneru Joachim Herschmann....