Pondělní zamyšlení

Když si žebříček 50 nejinovativnějších společností světa navrhnou kreativci z mediání agentury, dalo by se čekat, že bude sestaven na základě estetiky loga nebo reklamních šotů. V případě firmy Fast Company a jejího žebříčku The World´s Most Innovative Companies 2013 tomu tak je jen částečně. Sestavili jej tak, aby co možná nejvíce reflektoval širší dopad inovací dané společnosti na obor i kulturu. Oproti technologicky orientovaným žebříčkům nabízejí možná o něco širší pohled na celou problematiku inovací. Nejinovativnější firmou světa v letošním roce se tedy podle agentury Fast Company stala společnost Nike. Údajně nabízí revoluční produkty a s nimi spojenou kulturu. Druhé místo obsadila firma Amazon za rychlost změn. Třetí pozice připadla firmě Square za mobilní platby. Čtvrté místo získala společnost Splunk za to, že přiblížila koncept Big Data masám. Ano, nejen věhlasní hráči musí přicházet s velkými nápady. Pátá pozice připadla společnosti FAB. Jde o internetového obchodníka s desénovým zbožím. Podívejme se, kde skončila velká jména oboru ICT. Jedenáctý je Google. Třináctý Apple. Sedmnáctý Samsung. Jedenačtyřicátý skončil herní producent Activision a osmačtyřicátý Microsoft. Je zajímavé, že v subkategorii >>sociální média<< nefiguruje nikdo z velkých hráčů, včetně firmy Facebook. Ta v žebříčku vůbec není, naopak se zde umístili spíše firemní uživatelé sociálních sítí. Uveďme si kompletní desítku podniků z již zmíněné kategorie Big Data. Uvidíme, zdali některý z nich v následujících letech >>vyroste<< a zviditelní se globálně.

THEWORLD'S 50 MOST INNOVATIVE COMPANIES 2013

Kategorie Big Data

  1. Splunk
  2. Quid
  3. Kaggle
  4. Zest Finance
  5. Apixio
  6. Datameer
  7. BlueKai
  8. Gnip
  9. RetailNext
  10. Recommind

Další komentáře

Jak motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře

Způsoby, jak mohou organizace úspěšně motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře, jsou už druhým rokem častým tématem diskusí a přednášek. Snaha o zavedení povinnosti docházet na pracoviště nemusí vždy vést k žádoucím výsledkům – může negativně ovlivnit nejen produktivitu ale také ochotu setrvat u zaměstnavatele, zejména pokud nejsou pravidla pro návrat sestavena strategicky a transparentně, zdůrazňují analytici Gartneru. Namísto zavádění povinnosti by firmy měly rozvíjet strategie jimiž zvýší zájem zaměstnanců o docházení na...

Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru

Zdroj Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru bylo představeno minulý týden na konferenci Gartner Application Innovation & Business Solutions Summit v Londýně:  „Lídři odpovědní za vývoj softwaru jsou pod neustálým tlakem ohledně zavádění moderních architektur a technologií. Aby se jim dařilo, potřebují vědět, které trendy mají největší potenciální dopad na jejich digitální úsilí v kontextu reálného časového horizontu,“ zdůrazňuje viceprezident a analytik Gartneru Joachim Herschmann....