Pondělní zamyšlení

Žebříček 2011 World’s Most Ethical Companies zveřejnila organizace Etisphere Institute. Každoročně v něm publikuje jména společností, jež se chovají eticky, dle českých slovníků tedy mravně či morálně. O umístění mezi 110 subjekty rozhoduje odborná komise. V ní zasedají právníci, vysokoškolští profesoři, zástupci vlád a neziskových organizací. Ti dle závazné medotiky jednotlivým firmám přiřazují skóre, jež o jejich umístění rozhodne. Společnost, která usoudí, že by si toto ocenění zasloužila, se ovšem musí sama přihlásit. Je-li kvalifikována, potom vyplní dotazník, jenž pokrývá široké spektrum eticky důležitých oblastí, včetně společenské odpovědnosti. Komise si rovněž pořídí vlastní datovou základnu, na jejímž základě kandidáty vyhodnocuje. Mezi jednotlivé kategorie etiky patří společenská odpovědnost, firemní pravidla (nejspíše i kultura), inovativnost a přispívání k všeobecnému blahu, přední pozice v oboru, přístup vrcholového managementu, vedení právních a regulatorních záznamů a interní programy či systémy etiky. V letošním žebříčku figurují za obor informačních technologií - segment počítačový software - firmy Adobe Systems, Microsoft, Salesforce.com, Symantec a Teradata. V sekci telekomunikačního hardwaru se mezi 110 oceněnými subjekty objevily společnosti Avaya, Cisco Systems a Juniper Networks. Jak patrno, jde výhradně o americké podniky. Sídlo ve Spojených státech má i firma Hitachi Data Systems, která se umístila jako jediný zástupce kategorie počítačový hardware, a tuzemcům nejspíše neznámá společnost Zappos, coby opět jediný reprezentant sekce internet. Další oboroví >>vítězové<< z jiných segmentů ICT již hranice USA překračují. Mezi poskytovateli telekomunikačních služeb se umístily společnosti Singapore Telecom, Swisscom a T-Mobile USA. Za podnikové služby se kvalifikovaly a umístily firmy Accenture (Bermudy), Dun and Bradstreet a Noblis. Pro pořádek doplňme etické, resp. nejetičtější letošní producenty spotřební elektroniky – Electrolux, Ricoh a Xerox. Zástupců má ICT mezi 110 oceněnými relativně dost, ale kolik známých a všestranně etablovaných firem z oboru si – nejspíše – nepodalo přihlášku?

Další komentáře

Jak motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře

Způsoby, jak mohou organizace úspěšně motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře, jsou už druhým rokem častým tématem diskusí a přednášek. Snaha o zavedení povinnosti docházet na pracoviště nemusí vždy vést k žádoucím výsledkům – může negativně ovlivnit nejen produktivitu ale také ochotu setrvat u zaměstnavatele, zejména pokud nejsou pravidla pro návrat sestavena strategicky a transparentně, zdůrazňují analytici Gartneru. Namísto zavádění povinnosti by firmy měly rozvíjet strategie jimiž zvýší zájem zaměstnanců o docházení na...

Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru

Zdroj Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru bylo představeno minulý týden na konferenci Gartner Application Innovation & Business Solutions Summit v Londýně:  „Lídři odpovědní za vývoj softwaru jsou pod neustálým tlakem ohledně zavádění moderních architektur a technologií. Aby se jim dařilo, potřebují vědět, které trendy mají největší potenciální dopad na jejich digitální úsilí v kontextu reálného časového horizontu,“ zdůrazňuje viceprezident a analytik Gartneru Joachim Herschmann....