TOP 10 trend pro rok 2019 #6: Pohlcující zážitky (Immersive Experiences)

Konverzační platformy mění způsob, jakým lidé interagují s digitálním světem. Virtuální realita, rozšířená realita a smíšená realita pak mění způsoby, jimiž lidé vnímají digitální svět. Tento kombinovaný posun v chápání, vnímání a komunikaci se časem promění v nové typy pohlcujících uživatelských zážitků.

„Postupem času se posuneme od přemýšlení o individuálních zařízeních a roztříštěných uživatelských rozhraních směrem k monokanálové a multimodální zkušenosti,“ vysvětluje Cearley (pozn.: tím je myšlena zejména možnost přechodu například mezi klasickým PC, mobilním zařízením a hlasovým rozhraním v rámci jedné interakce – nákupu, vyhledávání, vyřízení zakázky apod.). „Vícekanálová zkušenost zapojí všechny lidské i pokročilé digitální smysly, jako jsou například senzory teploty, vlhkosti či radar napříč různými zařízeními. Vznikne tak ambientní vjem, v jehož rámci je „počítač“ definován prostorem, který nás obklopuje, spíše než konkrétními zařízeními. V konečném důsledku je vlastně prostředí počítačem."


Poznámka INSIDE:
opatrné náznaky toho, jak by mohla vypadat vícekanálová a vícemodální navazující uživatelská zkušenost, nám již několikátým rokem předvádí například Google, když zvládá navazovat například na dotazy a vyhledávání na notebooku i mobilním zařízení a nabízí nám možnost využít pro ně hlasové rozhraní (v autě bychom už ani jinak než hlasem přes Google Now/Asistenta neovládali). Důležité bude, aby tato navazující zkušenost v budoucnu fungovala i napříč hranicemi technologických platforem (a nemuseli jsme tak například řešit, že přecházíme mezi rozhraním Googlu a Amazonu).

Videa:

Alexu/Echo si dnes můžete zakoupit jako doplněk auta, jednu z nejlepších integrací ale již dříve předvedlo (minimálně ve svém videu) BMW.

//www.youtube.com/watch?v=cW4gSRpauwY

Auta s hlasovým rozhraním nejsou nic nového, vzpomínáte na Michaela a jeho K.I.T.T.?

//www.youtube.com/watch?v=lbnfdU_4jIw