Když trh roste a dostupná IT řešení jsou ustálena (nicméně pokračuje konkurenční boj), jsou nejlepším nástrojem pro pochopení pozic jednotlivých dodavatelů a jejich produktů magické kvadranty. Na druhou stranu, když se rodí zcela nový trh, jehož nabídka i požadavky uživatelů se rychle mění, je obtížné a nepraktické dělat přesné porovnání a konkurenční pozicování. Když pak trh dospěje do bodu, kdy jsou různá řešení do značné míry zaměnitelná, je srovnávací pozicování méně důležité než analýza a doporučení týkající se trhu a technologie samotné. Takové trhy proto mapují studie Gartner Market Guide, které nabízejí odpovídající vhled do tří klíčových aspektů: nastupujících trendů, dynamiky dodavatelů a směřování trhu.
Jak používat studie Průvodce trhem?
Studie Gartner Market Guide můžete použít pro lepší pochopení situace na nově vzniklém trhu i toho, nakolik vhodný či využitelný je pro vaše další plány. Vzhledem k tomu, že analytici zpracovávají každoročně více než 100 studií řady průvodce trhem, můžete snadno získat přehled o velkém počtu trhů (technologických oblastí či nik) – včetně těch vyspělejších či menších – ve snadno srozumitelném formátu.
Studie Market Guide vám pomůže nalézt odpovědi na otázky jako „Je rozumné nakoupit produkt či službu na tomto trhu již dnes?“ nebo „Jaké klíčové vlastnosti a funkce na tomto trhu v letošním roce obecně nabízejí?“.
Jak Průvodce trhem funguje?
Studie Market Guide definuje samotný trh a vysvětluje, co na něm mohou zákazníci očekávat v krátkodobém horizontu. V případě popisu rodícího se, chaotičtějšího trhu nehodnotí studie pozice dodavatelů na něm, ale spíše popisuje atributy typických či význačnějších dodavatelů, kteří na daném trhu se svými produkty či službami působí, s cílem vytvořit lepší náhled na trh samotný.
S pomocí studie Průvodce trhem můžete:
- Lépe řídit riziko investic na vznikajících trzích díky lepšímu vhledu do jejich dalšího očekávaného směřování a potenciálu.
- Získat podpůrné argumenty pro odložení investice do příliš nových technologií do doby, než se trh dále vyvine.
- Vytvářet si přehled o dodavatelích, a lépe tak chápat, jak se nejspíše budou jimi nabízené produkty či služby dále vyvíjet.
Anglickou verzi naleznete na webu Gartner.